Invloedrijke mediapersonen
Het gerenommeerde zakenblad Forbes heeft een lijst samengesteld van invloedrijke mediapersonen. Het gaat om Europese media-figuren onder de 30 jaar. De lijst telt ook drie Nederlanders, en daar zijn wij natuurlijk erg trots op. De Nederlandse mediapersonen zijn Ernst-Jan Pfauth, uitgever van De Correspondent en Alexander Klöpping en Marten Blankesteijn, mede-oprichters van online kiosk Blendle.
Goede keuze, lijkt me. Alexander Klöpping ken ik vooral als tech-nerd bij De Wereld Draait Door; met Ernst-Jan Pfauth heb ik wel eens een interview gehouden. Dat gesprek was naar aanleiding van zijn boek Sex, Blogs & Rock-‘n-roll uit 2010. Een leuk vraaggesprek, waarbij ik werd uitgenodigd op de redactie van NRC Next. Daar was Pfauth indertijd chef internet bij NRC Handelsblad en nrc.next. Mede door zijn enthousiasme en zijn boek, heb ik mij in de (online) journalistiek en blogwereld vastgebeten.
Nu zijn deze drie jonge gasten dus invloedrijke mediapersonen. Ben ik jaloers? Nee, dat niet. Hoewel ik volgens Fries Statenlid Jitske Eizema wel in aanmerking zou kunnen komen: ik ben nog geen dertig en eveneens een mediapersoon. Maar ja, Jitske is dan ook maar ‘slechts’ Statenlid en geen Forbes-redactrice.
Invloedrijke media-figuren. Ze bestaan nog. En Nederland heeft hier drie versies van.
Tags // Alexander Klöpping, Blendle, De Correspondent, De Wereld Draait Door, Ernst-Jan Pfauth, Ernst-Jan Pfauth - Sex Blogs & Rock-'n-roll, Forbes, Jitske Eizema, Marten Blankesteijn, media-figuren, mediapersonen, mediapersoon, NRC Handelsblad, nrc*next, Sex Blogs & Rock-'n-roll
Trackback from your site.