apr
28
2014

Personal Branding

Author //
Posted in // Modern Times

Vandaag de voorlaatste bijeenkomst gehad van de Personal Branding-training. Onder de inspirerende leiding van trainer Jeroen Koster. Het cursistenaanbod is net zo breed als het maar kan: van een ongeschoolde veertiger tot een universitaire acteur. Van typische Liwwarders tot nieuwe medelanders. Van mannen tot vrouwen.

Werkeloosheid is niet gebonden aan afkomst, geslacht of opleiding.

Doel van de Personal Branding is om uiteindelijk jezelf te verkopen. Via een elevator pitch. Of elevator yell. Het is maar hoe je het beestje noemt. Je moet weten wat je kunt en wat je wilt, om jezelf aan de man te brengen. Moet je zelf doen, doet niemand voor jou.

We begrijpen elkaar. Als docent en cursist. Als medecursisten onderling. Het kost nog wel eens wat tijd en moeite. Zo vroeg onze trainer tijdens de pauze of we een alter ego hebben. Ik heb er eentje. Maar dat was niet wat Jeroen bedoelde. Eigenlijk wilde hij weten of we een inspirerend voorbeeld hadden.

Ook dat heb ik wel.

De beantwoording van deze vragen ging mij nog makkelijk af.

Maar die vragen gingen dan ook niet zozeer over onszelf. Volgende week draait het wel om onszelf. ’t Zal om onszelve gaan. Het zou zomaar een zin uit een Liedboek voor de Kerken-gezang kunnen zijn.

Tags // , , , , ,

Trackback from your site.

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.