mei
15
2018

Suitsupply

Author // frits_tromp1
Posted in // Modern Times

Pakkenketen Suitsupply heeft vorig jaar 11 miljoen euro verlies geleden. Reden: er werd een recordaantal nieuwe vestigingen geopend. Paradoxaal genoeg dus. Teveel vraag zorgde voor een forse investering in panden en personeel. De rode cijfers zijn naar aanleiding van vorig jaar.
Dus de reclame van begin dit jaar heeft geen invloed gehad op het succes van dit kledingbedrijf. Op de reclameborden van februari en maart zijn twee mannen te zien. De ene in een pak, de ander slechts gehuld in een zwarte onderbroek. En dat in hartje winter – ik krijg het al koud als ik de onderbroekenman zie staan, hoewel ik weet dat het een foto is. Het doet me denken aan een paar winters geleden, toen ik een stage liep bij Dagblad van het Noorden.
In die tijd was er onder de gratis dagbladen nog één kwaliteitskrant: dagblad De Pers. Op de cover bijzondere tekening: een Antilliaans meisje. Mijn aandacht werd gelijk getrokken naar de brede billen van het meisje. De spijkerbroek, met een riem met ijzeren dopjes erop, zit laag. Het driehoekje van haar string is te zien. Dat driehoekje telt drie kleuren, rood-wit-blauw.
Op de achterkant van dezelfde krant stond een paginagrote advertentie van Sapph, de lingerie-keten. Een meisje (jonge vrouw is ze eigenlijk) prijst een paars setje aan. Een paarse beha, die haar borsten wat opduwen en een ronde vorm geven, en een bijpassende string. ‘Dress less to impress’ is de boodschap die de adverteerder naast de jonge vrouw heeft gezet.
Daar moet ik aan denken bij de reclame van Suitsupply.
Tijd voor zwarte cijfers, dan maar.

Tags // , , , , , , , , , , ,

Trackback from your site.

Leave a comment